Is Kettlebell training iets voor mij?

kettlebell training iets voor mijWat is Kettlebell training?

De Kettlebell wordt ook wel -‘s werelds enige draagbare ‘Total Gym’- genoemd. Trainen met ‘The Original Kettlebell’ zorgt voor een zeer veelzijdige ontwikkeling van het lichaam. Er wordt vanwege de korte explosieve manier van trainen veel aanspraak gemaakt opzowel uw kracht als op het cardiovasculaire systeem en de flexibiliteit.

Of het nou gaat om afvallen, aankomen, spiermassa opbouwen, flexibiliteit vergroten of uw conditie verbeteren, ‘The Original Kettlebell™’ is DE trainingstool voor het snel en succesvol bereiken van uw fysieke doelstelling!

Kan ik afvallen met kettlebell training?

Absoluut! Kettlebelltraining is de training bij uitstek om snel vet te verliezen en uw gewenste ‘Body Composition’ te bereiken.

“Er is in deze wereld nog geen andere trainingstool ontdekt welke het lichaam zo veelzijdig traint en prikkelt als de Kettlebell”, zo werd reeds in 1913 door het Russische magazine ‘Hercules’ geschreven. Er is met sporten nog nooit zó snel zóveel resultaat bereikt op het gebied van vetverbranding en de opbouw van spiermassa als nu met Kettlebelltraining!

Krijg ik een sterker en slanker lichaam van Kettlebell training?

Kettlebelltraining is één van de beste methoden om zeer snel sterker, slanker en explosiever te worden. Daar u uw lichaam gedurende de gehele training, vanwege de enorme krachten die vrijkomen, goed leert te stabiliseren, is Kettlebelltraining één van de beste ‘core-stability‘ trainingen.

Daarnaast heeft Kettlebelltraining een enorme transfer naar andere takken van sport. Dit wil zeggen, dat trainen met ‘The Original Kettlebell” uw prestaties op totaal ander (sport)gebied aanzienlijk zal verbeteren.

Zoals gezegd kunt u met Kettlebelltraining in hele korte tijd enorm sterk worden. Ten eerste zult hierdoor merken dat u tijdens andere trainingen (fitness-, kracht-, hypertrofie) veel meer vooruitgang kunt boeken. Ten tweede zorgt Kettlebelltraining voor een geweldige vetverbranding en dus voor een ‘droog & slank’ lichaam.

Wat kunnen mijn resultaten zijn al ik Kettlebell training volg?

  • Zeer korte explosieve training. (20/30 minuten training voor maximaal resultaat!)
  • Krachttraining, flexibiliteitstraining en cardiotraining in één.
  • Goede ontwikkeling van gripkracht door dikte van het handvat.
  • Versterkt de totale rug en schouderpartij; kan dus zeer positief werken bij rugklachten.
  • Kettlebell training verbetert de mobiliteit en is daardoor ook zeer geschikt voor ouderen.
  • De Kettlebell is onverslijtbaar, gemakkelijk mee te nemen en geschikt voor iedereen.